Veel gestelde vragen?

In totaal kunnen we maximum comfortabel 60 mensen ontvangen .

  • Capaciteit café
    • Staand – 30 personen
    • Zittend – 20 personen
  • Capaciteit zaal
    • Staand – 65 personen
    • Zittend – 50 personen
  • Capaciteit café + zaal met mini-tuin
    • Staand – 80 personen
    • Zittend – 60 personen

Voor particulieren:

  • Sweet 1,2,10,12,16, 18, 50, 80,100
  • Babyborrel / Doop
  • Rouwmaaltijd
  • Communiefeest / Lentefeest
  • Verjaardagsfeest met of zonder workshop in de bakkerij
  • Nieuwjaarsreceptie
  • Jubileum
  • Familiefeest
  • Yogales
  • Tekennamiddag
  • Oudejaarsavond
  • Vriendenfeest
  • Workshop gezichtsverzorging, basis make-up
  • Lezing

Voor kleine bedrijven/organisaties:

  • Vergadering
  • Seminarie
  • Personeelsfeest

Onze ruimtes zijn uitermate geschikt voor vergaderingen. Je kan de ruimte huren per uur met minstens twee uur. Kostprijs 35€ per uur. Dus minstens 70€. Je kan beschikken over een koffiemachine of, indien gewenst, bieden wij jouw personeelsleden/klanten/toehoorders een heerlijke kop koffie of Gents biertje aan met een verrassing voor de lekkerbekken, recht uit de bakkerij. Verser dan dit kan niet, toch?

Absoluut! Bij het huren van caféetje en zaal hoort sowieso de mini-tuin waar een klein springkasteel extra fun kan betekenen. Zeker als opa meedoet… :)

Als optie kan je ook de maxi-tuin huren met een veilige trampoline die vast en zeker voor veel (spring)plezier zal zorgen. Twee gocarts, een ping-pongtafel kunnen jouw feest nog verder opsmukken.

In de maxi-tuin is er voldoende ruimte voor een foodtruck en een springkasteel. Ivm mogelijkheden Foodtruck meer info bij de vraag “Hebben jullie een cateringservice?”

Verder voorzien we nog:

  • Voor de kleintjes: luiertafel (zowel in het café als in de zaal), 2 babystoeltjes, een kindertafel met stoeltjes, plastic kindereetgerei, een speelhoekje met poppen, auto’s, kleurboekjes, puzzels
  • Voor de pubers: kickertafel
  • Mini tuin: mogelijkheid tot huren klein springkasteel … ism Hupsake
  • Optie maxi-tuin: pingpongtafel, 2 gocarts, een veilige trampoline

Jazeker. Bij voorkeur graag afspraak maken via ons inlichtingenformulier. Bezoekmomenten: dinsdagen tussen 9-12u en op donderdagen na 17 uur bij voorkeur. In het weekend is het afhankelijk van de beschikbaarheid van de ruimte. Dit bekijken we dan gemakkelijkst op het moment zelf.

Aangezien de zaal gelegen is net naast de bakkerij, kunnen wij een zeer korte keten aanbieden met verschillende uiterst verse producten. Op vraag voorzien wij de meest uiteenlopende taarten, koffiekoeken, vlaaien, … én belegde broodjes. Daarnaast werken wij samen met verschillende partners die jullie een aangepast menu kunnen aanbieden. Bekijk hiervoor het overzicht van onze partners-traiteurs.

WEETJE: WENS JE EEN FOODTRUCK IN DE TUIN? opgelet met de afmetingen... doorgang tuinpoort 2m60 /ingang via Bredestraat op hoek met de bakkerij—Vendelpad—afslaan naar maxi-tuin— niet voor elke foodtruck geschikt! Uit ervaring geleerd: aanhangwagens handiger dan grote foodtrucks zoals op een festival… / gezelliger ook met een kleine foodtruck in de tuin, toch? INFORMEER JE HEEL GOED– check ook na bij Oostakkerse traiteurs… dichtbij kan ook goed zijn

Bredestraat–Vendelpad. doorgang tuinpoort 2m60. doorgang zicht vanuit tuin.

Eten & Drinken

Ja. Voorlopig lijkt dit het meest efficiënt. Maar we maken graag een uitzondering voor vergaderingen, boekvoorstellingen, workshops, rouwmaaltijden.

In overleg kan er gehuurd worden per uur aan 35€/uur en minstens 2uur te huren. Afspraken ivm de kuis (dweilen,aftrekken en droog dweilen, zemen sanitair) worden met de huurder besproken.

De huurder ruimt alles netjes op en zet alles terug volgens het plannetje dat beschikbaar is in de ruimte. De huurder ontvangt dit plannetje ook via email.

In overleg kan het zijn dat de verhuurder toch zorgt voor het klaarzetten van de zaal, het opruimen en alles terugzetten en dit dan per uur verrekend. (38€/uur)

De verhuurder zorgt dan ook voor wegdoen van afval.

Kortom er is veel bespreekbaar… :)

Het kan indien gewenst. We vragen hiervoor 38€ per uur. (op feestdagen en speciale dagen is dit +50%)

Weetje: We leerden intussen dat het een must is om 2 helpers in te schakelen wanneer er meer dan 20 à 25 personen bedient moeten worden op een kort tijdstip. Een andere optie is dat de huurder iemand voorziet om te helpen achter de toog.

Ja. Jouw reservatie is pas definitief na het storten van de waarborg van

€ 200 op het rekeningnummer KBC BE49736062934371 met vermelding: familienaam huurder/woordje “waarborg”/datum event.

Deze dient om gemaakte schade door de huurder te vereffenen. De borg dient niet om de huur van de ruimte te betalen. Het dient dus niet als een voorschot op een factuur…

De borg wordt teruggegeven volgens huishoudelijk reglement NA afrekenen feest en wanneer alles in orde achtergelaten is. Dit gebeurt binnen de 30 dagen.

We vragen om onze ruimtes met respect te behandelen, in wederzijds vertrouwen.
Wij voorzien een nette omgeving en verwachten dat jij als klant alles netjes opruimt na afloop. De ruimte teruggeven in de opstelling volgens foto aan de muur. Gebruikte materiaal terug op de voorziene plaats. Indien er materiaal onvindbaar is, wordt er €50 van de waarborg gehouden. Bedankt om de stock na afloop van het event na te kijken a.d.h.v. de aanwezige checklist en elke vorm van breuk te melden.
Gezien de problemen i.v.m. dit item is de kuis een verplichte optie bij de huur. We vragen extra bij de huur: per ruimte €50 voor de kuis. Samengevat: café €50 voor de kuis en de zaal met mini-tuin €50 voor de kuis.

We vragen om onze ruimtes met respect te behandelen, in wederzijds vertrouwen. Soet & Co houdt van groen en natuur… Maar het is niet steeds gemakkelijk om consequent te zijn en altijd te weten wat het beste is voor onze natuur… Gezond verstand gebruiken?… Het evenwicht zoeken tussen goed doen voor onze natuur en een zaak gezond houden … Maar we willen graag met jou als huurder ons beste beentje voorzetten. Daarom vragen we in de eerste plaats om zo weinig mogelijk plastic verpakking te gebruiken.

WEETJE: Kan je niets meer aanvangen met je vlagjes Sweet 16 – eindelijk 50- … ? Schenk het gerust aan Soet & Co en wij bieden het aan een volgende huurder… Bedankt alvast.

De huurder sorteert zoveel mogelijk: Pmd – Glasbreuken neem je zelf mee- Glas – Papier&karton – Restafval – kurken mogen in emmer voor spaaractie Soet & Co voor Mozaiek Oostakker ) – Compost –

ALLE AFVAL WORDT DOOR DE HUURDER MEEGENOMEN ENKEL RESTAFVAL keuze:

— de huurder brengt eigen afvalzakken mee en doet ze na het event terug mee naar huis.

—de huurder koopt 1 of meerdere BEDRIJFSAFVALZAKKEN bij Soet & Co. Tot 20 kg maximum te vullen, netjes dicht te maken en in de garage vooraan te plaatsen (bij huur café). 6€/zak wordt hiervoor extra aangerekend. PMD neem je zelf mee maar we vragen met aandrang: zo weinig mogelijk plastic aub! Breng je zelf glazen flessen mee dan neem je ook het leeggoed achteraf mee naar huis. Zoniet wordt een deel van de waarborg afgehouden. Bij het minste dat de verhuurder zelf afval moet sorteren, opruimen,… wordt 50€ van de waarborg gehouden. Sinds de 3 maand dat Soet & Co bestaat was ook dit een struikelblok. We wensen terug mooi te starten dus onthou het goed en INFORMEER je helpende handen ook!

Het café omvat: 6 korte tafels met 20 stoelen, 8 barstoelen, een toog met frigo’s voor de huurder, frigo’s voor het koelen van drank Soet & Co , veel glazen, kopjes en ondertassen, dessertbordjes met vorkjes en lepeltjes, afwasbakken, schotels, vaasjes, perculator en een verzorgingskussentje. Ook een diepvriezer voor ijsjes. Een ladder die je kan gebruiken om versiering op te hangen.
Ook de kicker staat in principe steeds in het café. In overleg kan hiervan afgeweken worden.

De zaal omvat: een grotere ruimte maar bijna volledig leeg! Er staan 2 buffettafels, een verzorgingstafel met doekjes, een vuilbakje, een kinderhoek met kindertafeltje en een verkleedkoffer. In de garage staan 5 grote tafels, 44 stoelen, 6 barstoelen, 3 party tafels, en een 2 babystoelen die gebruikt kunnen worden.

Ja, dit zit in de prijs. We rekenen er wel op dat je zuinig omspringt met energie: lichten op tijd uitzetten, ramen sluiten als de chauffage wordt aangezet, … De frigo’s in het café blijven echter aanstaan na het event. De frigo en de diepvriezer in het keukentje worden na gebruik terug uitgezet door de huurder.

De chauffage thermostaat zet de huurder aan en uit. Richtlijnen hangen aan de muur. Indien de chauffage blijft aanstaan wordt hiervoor 70€ van de waarborg gehouden.er

In de toekomst sept tot en met april: aparte afrekening verwarming

Nee, dit zit inclusief in de huurprijs. Maar ook hier vragen we met aandrang om geen water te verspillen. Dank voor het respect.
Natuurlijk! Soet & Co is verzekerd wat betreft het gebouw en de inboedel. (Inkijkexemplaar mogelijk te bekijken bij bezoek ter plaatse)
Nee, ook dit is in het huurgeld inbegrepen. Sabam wordt voor het gehele jaar betaald zodat de huurder en zijn genodigden volop kunnen zingen en dansen… Opgelet: om 1u wordt op politiebevel verwacht dat er geen geluidsoverlast meer is voor de buren… We vragen dan ook uitdrukkelijk dit te respecteren. Overlast wordt gesanctioneerd via de waarborg. Je zal dan ook geen twee keer onze ruimte huren!

SABAM 509,42€/jaar

Er is een EHBO koffer aanwezig in het café. Noodnummers hangen op aan de toog en aan de zaaldeur. Ivm verzekeringen… Wij zijn extra verzekerd voor BURGERLIJKE AANSPRAKELIJKHEID. Info -exemplaar in te kijken ter plaatse.
Het is absoluut verboden om vuurwerk in onze ruimtes te gebruiken. De zaal heeft een laminaat vloer en is dus zeer gevoelig voor spetters… We kijken uit naar een topveilig systeem om de verjaardagstaart extra te doen glinsteren.. :)
Het is VERBODEN om kaarsjes te zetten. Er staan wel mooie led kaarsjes die je mag gebruiken. Bedankt om hier zorg voor te dragen.

Nee, jammer genoeg… Ingewikkelde wetten en regels … Er bestaat dus nog wel het een en ander dat betaald moet worden vooraleer je vrij kan genieten… DE BILLIJKE VERGOEDING … Een vergoeding die de huurder verschuldigd is bij gebruik van opnames in het openbaar. Wij kozen voor de tariefoptie: “met dans”. (uit te zoeken wat het verschil is met optie “met drank”… Je kan als huurder best zelf contact opnemen met UNISONO om de auteursrechten te regelen. Dit kan eenvoudig via hun online aangifte module MyUnisono op http://www.unisono.be of music@unisono.be of 02/286 82 11. Vuur je vragen maar naar hen die het uitgevonden hebben… :)

BILLIJKHEIDSVERGOEDING €190,10 /jaar tarief: polyvalente zalen type: Met dans

En dat is het hopelijk…

De sleutel kan vanaf 8uur via het sleutelkluisje verkregen worden. ( code via sms naar de officiële huurder) of via de winkel ophalen. (Bredestraat 30)

Indien je reeds de dag ervoor de zaal wenst te gebruiken kan dit besproken worden. Het zal afhankelijk zijn of de ruimte de dag ervoor al dan niet verhuurd is.

Neen, er mag absoluut NIET gerookt worden in de ruimtes. Dus ook niet op de toiletten. Buiten in de mini-tuin kan gerookt worden. De huurder zorgt dat zijn genodigden asbakken hebben zodat de peuken niet tussen de bloembakken liggen… Bij het huren van het café wordt de huurder verzocht zijn genodigden op het voetpad te doen roken. Asbakken zijn beschikbaar. (in kast) Na gebruik van de asbakken zorgt de huurder dat deze grondig uitgewassen worden. Op de stoep horen geen peuken!

In de maxi-tuin kan ook gerookt worden. Peuken horen in de asbak. Bij vaststelling van peuken in de tuin wordt 80€ van de waarborg afgehouden. We zullen zwaar controleren op dit item.

Onze troeven

  • Centrale locatie met prima bereikbaarheid

  • Kindvriendelijk

  • Verschillende ruimtes

  • Mogelijkheid tot huren van tuin

  • Catering met producten uit eigen bakkerij mogelijk

  • Bediening mogelijk

Laten we afspreken

Benieuwd naar meer?
Neem alvast contact met ons op zodat we de verschillende mogelijkheden kunnen bekijken.
Bij Soet&Co maken we wel even de tijd voor een persoonlijke aanpak bij jouw aanvraag.